Darčeky pre obchodných partnerov: 4 tipy ako si neurobiť hanbu, ale zavďačiť sa
Darčeky pre obchodných partnerov: 4 tipy ako si neurobiť hanbu, ale zavďačiť sa
Mnoho majiteľov firiem každý rok pred sviatkami rieši ako preukázať svojim obchodným partnerom vďaku za celoročnú spoluprácu. Výber darčekov nie je jednoduchý a to, čo bolo pred desiatimi rokmi "in" môže dnes narobiť viac škody ako osohu. Prečítajte si, čím zapôsobíte na svojich klientov v roku 2018 a čo pre nich naopak bude sklamaním alebo sa nechajte jednoducho inšpirovať našimi tipmi.
1. Kľúčenky, diáre a perá nie (!). Ak firemné darčeky, tak originálne
Nie je to tak dávno, keď si obchodní partneri navzájom vymieňali predmety reklamného charakteru. Medzi firmami tak kolovali kľúčenky, diáre, kalendáre, či niekedy dokonca firemné šiltovky a možno aj ponožky. Je pravda, že kedysi tieto predmety vzácnym artiklom, dnes je však doba iná, veci z Číny sa nakupujú za centové sumy. Preto hovoríme, darčeky partnerom jednoznačne áno, reklamné darčeky jednoznačne nie. Ak chcete vášmu klientovi predsa darovať niečo v súlade s vašim korporátnym dizajnom, buďte kreatívni. Inšpirujte sa napríklad firmou Xero, ktorá rozdáva svojim dobrým zákazníkom koláčiky so svojim logom.
Ak darček s logom, tak niečo originálne
2. Darujte zážitok
Ľudia si dnes oveľa viac ako v minulosti vážia svoj voľný čas a namiesto vecných darov si cenia zážitky. Prekvapte svojho klienta niečím, čím si vás zapamätá. Je váš partner vášnivý fanúšik futbalu? Pozvite ho napríklad na zápas Ligy majstrov, garantujeme vám že na takýto darček nezabudne. Je naopak priaznivcom rýchlych áut? Určite ho poteší napríklad škola šmyku. Ľudia sú po dlhom roku unavení a preto wellness pobyt pre dvoch tiež nemusí byť zlý nápad. Odporúčame však poukážku s otvoreným dátumom, aby ste zbytočne nevytvárali na klienta časovú tieseň.
Má váš dobrý zákazník rád niečo špeciálne? Splňte mu sny.
3. Fľaša vína áno, ale...
Doba, keď sa klientom darovali vína za pár eur takisto je pomaly preč. Je pravda, že aj lacné víno môže byť kvalitné, ale v prípade vianočných darčekov pre klienta by sme boli určite opatrní. Ľudia si čoraz viac doprajú prémiový alkohol a stále viac a viac z nich vie oceniť kvalitu. Určite preto nechcete, aby ste vášmu najlepšiemu zákazníkovi darovali fľašku, ktorá pri najlepšom skončí ako "putovný" darček po rodinných oslavách, lebo ho nikto nechce. Ak ste sa predsa len rozhodli darovať fľašu vína, určite odporúčame niečo šumivé. Bublinky sú in a ak zrovna nechcete investovať 50 a viac eur do pravého šampanského, odporúčame cenovo dostupnejšie, ale stále kvalitné prosecco. Určite si však vyberte prosecco s certifikátom DOC alebo DOCG. Klienti ocenia napríklad dizajnové fľaše značiek ako Bottega Gold alebo Freixenet. Vína od malých slovenských overených vinárov takisto určite neurazia.
Štýlové prosecco nikdy neurazí
4. Kvalitný alkohol? V roku 2018 jednoznačne áno
Fľaša kvalitného darčekového alkoholu bola v roku 2017 jedným z najčastejších a hlavne najviac potešujúcich darčekov pre obchodných partnerov a tieto Vianoce to nebude inak. Dnešný trh ponúka destiláty od výmyslu sveta, z našich skúseností však vieme povedať, že ľudia si najviac cenia kvalitné francúzske koňaky a netradičné škótske, írske, či dokonca japonské whisky. Tento rok sa do popredia dostávajú aj giny, ktorých ponuka je takmer nekonečná. Najväčšími bestsellermi sú však jednoznačne rumy. Značky ako Diplomático, Don Papa alebo Millonario si vďaka svojej výnimočnej kvalite podmania chuťové poháriky každého, kto vie oceniť naozajstnú kvalitu. Máme pre vás viac ako 700 druhov darčekového alkoholu.